Тема урока: A far planet Mars
Цели урока: 1. Учебный аспект - обобщение лексического и грамматического материала по изучаемым темам. 2. Развивающий аспект - развитие языковых способностей учащихся, творческого мышления; развитие умения применять полученные знания в новой коммуникативной ситуации. 3. Воспитательный аспект - привитие интереса, мотивации к изучению английского языка; воспитание толерантного отношения.
Оборудование: презентация (Программное обеспечение Power Point)
Ход урока
I. Организационный момент (Слайд 1) - Good morning, dear pupils. I am glad to see you. Today we shall meet unusual friends from an unusual planet. Be very attentive, friendly and active.
II. Фонетическая зарядка (Слайд 2) - But first of all let’s prepare for our meeting and play sounds. - Sound the symbols (Учитель показывает транскрипционные значки, а дети их произносят) - Show me the symbols. (Учитель называет звуки, а учащиеся показывают транскрипционные значки)
III. Актуализация навыков чтения. Совершенствование лексических навыков. (Слайд 3-4) - We have received an unusual letter from a far planet Mars. Мы получили необычное письмо с далекой планеты Марс. Но пока оно дошло, некоторые места засыпало космической пылью, давайте расшифруем это письмо. (Учащиеся читают письмо и добавляют пропущенные слова)
Dear pupils, We are your friends from a far … Mars. We are neither animals … men. We are not ugly, we are … . We have big … and small … . Our … are kind. We like …, …., …., … - every Martian has a sweet … . Our planet is very nice. We shall be … to see you on our planet. See you soon. Your far friends, Martians. P.S. Please write back
(Dear pupils, We are your friends from a far planet Mars. We are neither animals nor men. We are not ugly, we are nice . We have big ears and small noses . Our eyes are kind. We like sweets, cakes, chocolate, ice-cream - every Martian has a sweet tooth . Our planet is very nice. We shall be happy to see you on our planet. See you soon. Your far friends, Martians. P.S. Please write back)
IV. Актуализация лексико-грамматических навыков. (Слайд 5-8) - There was a special fairy stick with a letter. Вместе с письмом Марсиане прислали нам необычную волшебную палочку. Если прикоснуться этой палочкой к предметам, их становится много. - Let’s try to use it. (Учащиеся пишут, что они видят на картинках, а затем ставят данные существительные во множественное число)
(a mouse - mice a box -boxes a shelf - shelves a man - men a woman - women a child - children a tooth - teeth a foot - feet a fish - fish)
V. Совершенствование лексических навыков. (Слайд 9-10) - There was also a fairy square. Марсиане прислали нам еще волшебный квадрат, в котором спрятаны разные слова. (Учащиеся находят и обводят части тела и лица жителей далекой планеты.)
m v a l c e s k b t o e o w f i s x e g f e e t u r z o f e l p o h o l t p n u h c r j z e t s h a k c s a y h i y a h b p k i e c d a c e f o o x a j y k u n p b w u f o r e h e a d t r o l g w t l x h r s g o h d k n e e b o a f d w o e o s k d v l r k w s t r t e e t h a m o l e g v
Keys: m v a l c e s k b t o e o w f i s x e g f e e t u r z o f e l p o h o l t p n u h c r j z e t s h a k c s a y h i y a h b p k i e c d a c e f o o x a j y k u n p b w u f o r e h e a d t r o l g w t l x h r s g o h d k n e e b o a f d w o e o s k d v l r k w s t r t e e t h a m o l e g v
VI. Активизация навыков устной речи. (Слайд 11-12) - Would you like to know Martian at different time? Let’s look at the pictures and say. (Учащиеся смотрят на картинки и составляют предложения о том, что делают марсиане в разное время.)
Keys: 1) At nine o’clock Martians have breakfast 2) At half past ten they go to school 3) At ten (minutes) past eleven they have lunch 4) At five (minutes) to four they go home. 5) At six fifteen they do homework. 6) At seven forty-five they play games. 7) At eight o’clock they have dinner. 8) At nine o’clock they go to bed.
VII. Физкультминутка. - Martians like sport. We like to have a rest and do some exercise, too. Hands up! Hands down! Hands on hips! Sit down! Hands up! To the sides! Bend left! Bend right! One, two, three… Hop! One. two, three… Stop! Stand still! - Thank you. boys and girls. Sit down, please.
VIII. Актуализация навыков монологической речи. - It’s time to present our Martians. You are welcome. (Учащиеся подготовили рассказы и рисунки о жителях далекой планеты) Образец: It is nice and funny. It has three eyes, six ears, four legs… )
XI. Развитие навыков письменной речи. (Cлайд 13) - And now you will have a chance to write a letter to Martians. (Учащиеся пишут письмо, заканчивая предложения) Dear friends from a far planer Mars, Thank you for your letter and invitation. We are… We think we are… But we are not… We can… But we can’t… We like… We shall be happy to see you on our planet. Good luck, your friends from the planet Earth
X. Домашнее задание. (Слайд 14) - Write your own letter to Martins at home.
XI. Подведение итогов урока. - You are very clever, friendly and active today. Thank you for the lesson! Good bye, boys! Good bye, girls!
Список использованной литературы
1) Биболетова М.З. и др. "Enjoy English”. Английский с удовольствием - 2. – Обнинск: Титул, 2012. 2) Дзюина Е.В. Поурочные разработки по английскому языку к учебнику Биболетовой М.З. и др. «Английский с удовольствием – 2»: 3-4 классы.- М.:ВАКО, 2006.
|