Задачи урока: повторить лексику по теме «Еда» в 3 классе, отработать употребление глагола «Like» в утвердительной, вопросительной, отрицательной формах в Present Simple, неопределённых местоимений some и any в повествовательных, отрицательных, вопросительных предложениях, а также развивать навыки говорения, аудирования, чтения и письма.
Оснащение урока: картинки по теме «Еда», стол, карточки, задания в конвертах для парной работы, картинки для групповой работы, презентация по теме, мистер Танг, песни для приветствия и физической минутки, видеоролик к уроку.
Ход урока
Начало.
Teacher: Good morning, children! I’m glad to see you.
Children: Good morning, Zoya Ivanovna! We are glad to see you.
Teacher: Let’s sing along (Включается песня «Hello», и ребята поют)
Teacher: Hope, you feel well today. Stas, how are you?.Nastya, how are you?...( Ответы ребят)
Сhildren: How are you, Zoya Ivanovna? (Ответ учителя)
Teacher: I feel well, thanks. Dear children, I was at the shop and can you guess what I bought there? (Ответы ребят. Слайд 1). Yes, I bought food. How do you think, why people need in food? (Ответы детей). You are absolutely right. We eat to live, to be stronger and to work well. (Таким образом, учитель и ребята определяют тему урока).
Фонетическая зарядка.
Teacher: Good of you, my dear children. But it’s difficult to learn some English words without our friend “Mr Tongue”. Do you know him? (Ответы детей). On the way to school I met him. He gave me the task for you. look, he has got the letter Ii with the sounds [ai] and [i]. Here is his task. Nastya, come here and read it. (Настя выходит к доске и читает задание. Затем все выполняют её)
Teacher: Great. Have we done it correctly? (Ответы) Now listen it and repeat. (Дети слушают и повторяют за учителем. Затем каждый ученик читает слова.) cм.Приложение 1
Отработка и закрепление лексики и лексических структур.
Teacher: Ok. Look here. (Дети смотрят на доску. На доске нарисован стол.) What’s this? (дети отвечают) Yes, you are right. It is a table. But in our table there isn’t any food. Let’s put our food on the table. Your task is to take these pictures, name them and stick on the table. (Ребята по одному выходят к доске и приклеивают картинки с продуктами на доску, называя их)
Teacher: Oh….great. Now our table is full of food. Stas, come here and say, can we make sentences with these words. (Ответ) Ask questions, do our children like food? (Cтас у каждого ученика спрашивает, любят ли они эти продукты. И ребята отвечают на его вопросы.) Thanks Stas. Take your seat, please.
Teacher: Now let’s work in groups. Nastya, Stas …will be in the first group and Stas, Diana and Yana will be in the second group. Make questions using does and ask ? (Ребята работают в группах. Сначала одна группа задаёт вопросы, а другая группа отвечает, а затем меняются ролями.) см. Приложение 2
Teacher: Now open your books. Page 49, ex.3. (Ребята выполняют упражнение. Затем их работа проверяется.)
Физическая минутка.
Teacher: I think, it’s time to have a rest. Stas, come here. (Дети поют песню и выполняют движения)см.Приложение 3
Отработка неопределенных местоимений Some и any.
Teacher: Now, children, look at the food, which is on the blackboard, again. What can we notice? Say, can we make sentences using SOME and ANY? What’s the Russian for? (Ребята отвечают на вопросы). Yes, we can, if we use the rule correctly. Now complete the sentences using some and any. Let’s work in groups and then check it.(Ребята получают задание и работают в парах. Затем их работа проверяется.) см.Приложение 4
Отработка навыков аудирования. Teacher: Dear children, hope, you are very good boys and girls and like to help everyone. Today Ksyusha is in need. She is going shopping. Let’s help her to complete the shopping list. Now listen to her and complete it. (Ребята 2 раза слушают и заполняют список покупок) см. Приложение 5
Teacher: Let’s collect them. Thanks.(Учитель собирает списки покупок)
Домашнее задание. You have got families. At the next lesson you will talk about the members of your family. What do they like to eat? It’s ex. 4, p.49
Teacher: Today you worked very hard. Stas. Nastya,Stas I’ll give you five. I liked our lesson. What about you? Did you like or not? How do you feel now? I’ll give you smiles, draw them. If it’s yes show me your thumbs up, if it’s no show your thumbs down. (Ребята рисуют свои смайлики и прикрепляют на доску, а затем показывают большой палец руки наверх, если им понравилось занятие, а если нет—вниз.)
Now stand up. The lesson is over. You are free.
Весь текст материала находится в приложенном файле
|