Сегодня: 24.04.2024
6+
Регистрация
Вход на сайт


Главная » Методическая копилка » Блоги


Approaches to Grammar teaching. The learning process.

СКАЧАТЬ (14.6 Kb) 09.04.2021, 23:05
Берко Ирина Анатольевна
учитель английского языка, МБОУ " Школа №11", города Балашиха

We should acknowledge that as important as it is to develop our understanding of the grammatical facts of the language we are teaching, it is not these facts that we wish our students to learn. We are not interested in filling our students with grammatical forms and syntactic rules. What we do hope to do is to cultivate linguistic performance in our students which is consistent with the facts. In other words, grammar teaching is not so much knowledge transmission as it is skill development. By recognizing this, we can take advantage of several insights from second language acquisition research concerning how students naturally develop their ability to interpret and produce grammatical utterances. Three particular insights are:
 
  1. Learners do not learn structures one at a time. It is not the case that a learner masters the definite article, and when that is mastered, moves on to the simple past. From their first encounter with the definite article, learners might master one of its pragmatic functions, e.g. to signal the uniqueness at the following noun phrase. But even if they are able to do this pragmatically appropriately, it is not likely that learners will always produce the definite article when we needed, because learners typically take a long time before they are able to do this consistently. Thus, learning is a gradual process involving the mapping of form, meaning, structures do not emerge in learners’ interlanguage fully developed and error-free.
  2. Even when learners appear to have mastered a particular structure, it is not uncommon to find occurring with the introduction of new forms to the learners’ interlanguage. For example, the learners who has finally mastered the third person singular marker on present-tense verbs is likely to overgeneralize the rule and apply it to newly emerging modal verbs. Thus, teacher should not despair at similar regressive behavior on the part of their students.
  3. Second language learners rely on the knowledge and the experience they have. If they are beginners, they will rely on their first language about how the second language works; when they are more advanced, they will rely increasingly on the second language. In understanding this, the teacher realizes that there is no need to teach everything about a structure; rather, the teacher can build upon what the students already know.
So, we see that different learning processes are responsible for different aspects of language. The variety of types of learning contribute to mastery of a second language.  


Категория: Блоги | Добавил: felix55
Просмотров: 305 | Загрузок: 7 | Рейтинг: 0.0/0

Понравился материал? Оставьте свой комментарий ;)
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Каталог

Я - Учитель!


Конкурсы
XIV Всероссийский творческий конкурс "Птицы большие и маленькие"
XIV Всероссийский творческий конкурс "Мастер на все руки"
XXI Всероссийском конкурсе профессионального мастерства "Педагог-профессионал: от идеи к практике"
VI Всероссийский творческий конкурс "Весна шагает по планете"
XI Всероссийский творческий конкурс "Космический калейдоскоп"
X Всероссийский творческий конкурс "Светлая Пасха"
XII Всероссийский творческий конкурс "Цветочная симфония"
XI Всероссийский творческий конкурс про животных "Дикие, домашние и очень-очень важные"


© 2012 - 2024 Международное сообщество педагогов "Я - Учитель!"

Я - Учитель!
------------------------------
О проекте
.............................................
Обратная связь
.............................................
Отзывы о сообществе
.............................................
Баннеры, награды
.............................................
Образовательные сайты
.............................................
Реклама на сайте



Яндекс.Метрика

Свидетельство о регистрации СМИ: Эл №ФС77-54568 от 21.06.2013г. выдано Федеральной службой по надзору в сфере связи, информационных технологий и массовых коммуникаций (РОСКОМНАДЗОР).
Соучредители: ИП Львова Е.С., Власова Н.В.
Главный редактор: Львова Елена Сергеевна
info@pochemu4ka.ru
Тел. 89277797310
Информация на сайте обновлена: 24.04.2024

Сайт для учителей, воспитателей и педагогических работников.

Все права на материалы сайта охраняются в соответствии с законодательством РФ, в том числе законом РФ «Об авторском праве и смежных правах». Любое использование материалов с сайта запрещено без письменного разрешения администрации сайта.


Опубликовать разработку
................................................
Получить свидетельство
................................................
Создать портфолио
................................................
Создать блог
................................................

Партнеры сообщества:
---------------------------------
Конкурсы Рунета
.................................................
Детский портал "ПочемуЧка"
.................................................
Конкурсы "Любознайка"
.................................................
Мастерилкино
.................................................
ПедБлог