Сегодня: 22.11.2024
6+
Регистрация
Вход на сайт


Главная » Методическая копилка » Блоги


Открытый урок для 5 класса "My day"

СКАЧАТЬ (30.2 Kb) 29.10.2023, 17:57
Лефарова Наталия Владимировна
учитель английского языка, МБОУ имени Героя Российской Федерации А.В.Баландина Гимназия №1
Тип урока: обобщающий
Цель урока: систематизировать знания учащихся по теме «Мой день»; совершенствовать знания, умения, навыки учащихся в устной речи, чтении и аудирования по данной теме.
Задачи урока
Образовательные
  • развитие лексических навыков говорения
  • совершенствование навыков чтения и аудирования
  • активизация употребления изученной лексики по теме
Развивающие                
  • развитие внимания, воображения, памяти
  • развитие коммуникативных способностей путем репродуктивных и частично поисковых методов
Ход урока
I. Начало урока
T: Good morning, boys and girls!
Cl: Good morning!
T: Sit down, please. I am glad to see you and hope you are ready for our lesson and are in good mood. Let’s begin.
-- How  are  you  now?
--Who  is absent  today?
--What’s the date is today?
--What is the weather like today?
P: It is cold. It is rainy. It is cloudy.  How  do  you  like  working?
-- What season is it now?
T: Do you like  spring?  Why?
P: Yes, I do. I have my birthday.
T: It’s great. Let’s recite the poems about  Spring.

II. Речевая зарядка
T: All right. Thank you. Spring  is a beautiful season.  But  today we are going to speak, read, do some exercises about your working day. The topic of our lesson is “My day”.
At first  let’s  repeat  some words.
In the morning
In the afternoon
In the evening
Go to school
Be on time
Listen to music
Play on the computer                  

III. Время. Работа  по часам.
T: During our working day we use a watch and a clock to be on time. Now look at the watches and clocks and say:”What’s the time?” Work in pairs
P: What’s the time?     P: It’s half past one
P: What’s the time?     P: It’s a quarter to eight
P: What’s the time?     P: It’s five minutes past eight.
P: What’s the time?     P: It’s six minutes to seven

IV. Развитие навыков чтения.
T: Ok! Now, please open your  books  аt  page 82, ex. 2  and read the dialogues.    Ex.4 p,89
(Учащиеся читают 2 диалогa  в парах).

V. Развитие навыков диалогической речи 
Teacher: Answer  my  questions,please.
1.When do you get up?
2. Do you have breakfast  in the morning?
3. What do you have for breakfast?
4. When  do you go to school?
5.Do you like to go to school?   

Teacher: Now let’s find out if Kate likes to go to school or not.
На сцену или в зал выходят две ученицы и разыгрывают сценку “Sleepy Kate”.
Mother
Dear Kate! Don’t be late!
Wake up! It’s seven o’clock!

Kate
Oh, Mummy, dear!
I can hardly hear what you say.
Please let me stay in my bed.
I’m a sleepy head.

Mother
Sleepy Kate! You are late!
Get up! It’s eight o’clock !

Kate
Oh, Mummy, please, leave me in a peace.
My eyes are shut. I can’t get up.

Mother
Lazy Kate! I can’t wait!
Please get up! It’s nine o’clock !

Kate
It’s Monday today. Such a difficult day!
I’m so stressed and a bit depressed,
And I need some rest to be at my best.

Mother
Shameless Kate! Listen what I say!
It’s nearly nine and a quarter!
I’ll bring a bucket of water and pour it out of pail
As all my words and actions fail.

Kate
Please, don’t, don’t, don’t! It’s time for me to go.
Teacher: Very good! I think our boys and girls like to go to  school and they  are not sleepy heads.

How many classes do you usually have a day?
When do your lessons finish?
When do you have dinner?
What do you do after dinner?   
    
VI. 
Физкультминуткa         

T: I see you are tired. Image that it is night. Close your eyes. You are sleeping.(звенит будильник) It’s seven o’clock. It’s time to get up. Stand up! Hands up! Hands down! Sit down! Lets play our game! Translate   my      expressions..
(Учитель кидает мяч и называет выражение по- русски, ученик возвращает мяч, говоря это выражение по-английски).
Утром, вставать, завтракать, идти в школу, быть во время, иметь уроки, идти домой, днем, обедать, читать книги, смотреть телевизор, играть на компьютере, делать  покупки,  выпить  чашку  чая, вечером, ложиться спать.
T: All right!  Are you ready to go on our work?
    
VII 
Развитие навыков монологической речи

Teacher: Now, please tell us about your working day, using the plan and the phrases.
P: I get up at 7 o’clock in the morning. I make my bed. I go to the bathroom, where I wash myself. Then I dress, go to the kitchen and have breakfast. I have got a cup of tea, bread, butter and cheese. I take my school bag and go to school. Our school is near my house.
P: The lessons begin at 8o’clock in the morning. I usually have 6 lessons at school. For  example English, Russian, Biology, Maths and so on. I have my English three times a week. I like my English lessons very much. Our lessons finish at 1 o’clock in the afternoon.
P: After classes I go home and have dinner. After dinner I have a short rest. Then I do my homework. At 5o’clock I go for a walk or play on the computer or go to the dance club. My parents go home at 7 o’clock in the evening. We  have supper  and  then we watch TV. Twice a week I go to the swimming pool. At 10 o’clock I go to bed. My working day is over.
T: All right! Lena goes to the swimming pool and dance club. What about you, Varya?
P: I play on the computer
P: I play the guitar
I go to the swimming pool, music school, skate. I can sing and play the piano. I am fond of dancing.
Teacher: Ok! I see your working day is very interesting and different.
    
VIII. 
Развитие навыков письма

T: Let’s go on to the writing exercise. Please, open your exercise-books , write down the date and some words

Put  the  words  in  the  correct  order  to  make  full  sentences :                    
    1. Usually  /   we  /   shopping / at / weekend /  the / go 
    2. Goes  /  to  /  he  /   bed  / sometimes  /   late
    3. TV   /  watches  /  the  /  in  /  Linda   /   morning 
    4. Often   /  dad   /    books   /   reads   /   in  the   evening
XI. Объяснение домашнего задания

XII. Подведение итогов
T: Ok! You have worked very well! I give excellent marks to…., good marks to ….
T: Our lesson is over. See you tomorrow.

                        SONG   Mother*s  Day.
I  love  you,Mummy,  I really  do! 
You*re  always  happy 

And  funny  too.  When  it  is  sunny
I  think  of  you.
I  love  you,  Mummy        You  love  me  too.

Poems        Pupil 1
Spring is here! Spring is here!
Winter is gone and two flowers appear.
Three little robins begin to sing.
Four bicycle bells begin to ring.
Five children come out and jump the rope.
Spring is here now! I hope, I hope!


Pupil 2
In our Springtime Garden -
See the flowers swing and sway,
Swing and sway, swing and sway
See the flowers swing and sway,
In our springtime garden.


Pupil 3
Spring is Coming
Spring is coming, spring is coming.
How do you think I know?
I see a flower blooming,
I know it must be so.
Spring is coming, spring is coming,
How do you think I know?
I see a blossom on the tree,
I know it must


Pupil 4
I love the spring.
For every day
There's something new      That's come to stay.              
Spring makes the world a happy place        
You see a smile on every face.
Flowers come out and birds arrive,
Oh, isn't it grand to be alive?
         
Pupil 6
The wind  
told the grasses,
And the grasses
told the trees.
The trees
told the bushes,
And the bushes
told the bees.
The bees
told the robin,
And the robin
sang out clear:
Wake up!
Wake up!
Spring is here!         

 
In Russia In Britain
nature    
Weather    
Holidays    
activities    

1) Why do you like spring?
It becomes warmer
Summer will come soon
Days are longer
Others

2) How do you know spring is coming?
The birds begin to sing.
The air is fresh and warm.
The sun shines brightly.
You can see new leaves, grass and flowers

СЦЕНКА  НА  АНГЛИЙСКОМ  ЯЗЫКЕ.
(В берлоге сидят три медвежонка. Отец-медведь несёт телевизор.)
Son 1: Father, what have you got in that box? Honey?
FatherNo, children! There is no honey in the box. It’s a magic box!
Son 2Magic? Why?
Father: It’s a TV-set.
Son 3: What is it?
FatherDo you like films and plays?
Sons (in chorus): Yes, father, yes, we do.
Father: But we have to move to our winter flat.
Sons (in chorus): Yes.
FatherWe can’t go to the cinema in winter.
Son 1: Oh, father, it’s too bad!
Father: But do you want to watch films and plays in winter too?
Son 2: Oh, yes, we do.
FatherWe can watch them on television at home. Isn’t it a magic box?!


Категория: Блоги | Добавил: NataLefa
Просмотров: 244 | Загрузок: 2 | Рейтинг: 0.0/0

Понравился материал? Оставьте свой комментарий ;)
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Каталог

Я - Учитель!


Конкурсы
XI Всероссийский творческий конкурс "Животные забавные - они такие славные!"
XII Всероссийский творческий конкурс "Цветы родного края"
XX Всероссийский творческий конкурс "Сияние осени"
VIII Всероссийский творческий конкурс "Осенний вернисаж"
XV Всероссийский творческий конкурс "Созвездие талантов"
IX Всероссийский творческий конкурс ко Дню Матери "Подарочки для мамочки"
VIII Всероссийский творческий конкурс "Наш любимый пластилин!"
XXXIV Всероссийский конкурс профессионального мастерства педагогов "Призвание"


© 2012 - 2024 Международное сообщество педагогов "Я - Учитель!"

Я - Учитель!
------------------------------
О проекте
.............................................
Обратная связь
.............................................
Отзывы о сообществе
.............................................
Баннеры, награды
.............................................
Образовательные сайты
.............................................
Реклама на сайте



Яндекс.Метрика

Свидетельство о регистрации СМИ: Эл №ФС77-54568 от 21.06.2013г. выдано Федеральной службой по надзору в сфере связи, информационных технологий и массовых коммуникаций (РОСКОМНАДЗОР).
Соучредители: ИП Львова Е.С., Власова Н.В.
Главный редактор: Львова Елена Сергеевна
info@pochemu4ka.ru
Тел. 89277797310
Информация на сайте обновлена: 22.11.2024

Сайт для учителей, воспитателей и педагогических работников.

Все права на материалы сайта охраняются в соответствии с законодательством РФ, в том числе законом РФ «Об авторском праве и смежных правах». Любое использование материалов с сайта запрещено без письменного разрешения администрации сайта.


Опубликовать разработку
................................................
Получить свидетельство
................................................
Создать портфолио
................................................
Создать блог
................................................

Партнеры сообщества:
---------------------------------
Конкурсы Рунета
.................................................
Детский портал "ПочемуЧка"
.................................................
Конкурсы "Любознайка"
.................................................
Мастерилкино
.................................................
ПедБлог