Сегодня: 20.04.2024
6+
Регистрация
Вход на сайт


Главная » Методическая копилка » Блоги


Тренировочные упражнения

СКАЧАТЬ (39.0 Kb) 20.01.2022, 14:03
Титаренко Людмила Викторовна
учитель английского и немецкого языков, МБОУ СОШ№19
Ex. 1 Read the information given in the box. Use the phrasal verbs and phrases to make up your own sentences.
 
To put one’s pride into one’s pocket унижаться
To put a spoke in smb.’s wheel Вставлять кому-то палки в колеса
To put smb. to shame Вогнать кого-то в стыд
To put smth. by for a rainy day Откладывать (сбережения) на черный день
To put one’s foot in it Совершить ошибку
To put smb. up to smth. Научить кого-то чему-то
To put down smth. Записать что-либо
To put across Успешно завершить


Ex. 2 Use the dictionary and translate into Russian
1. I am for your proposal. ___________________________________
2. They have not paid for the goods yet. ______________________________________________________
3. He started to Norilsk this morning._______________________________________________
4. The house was built in three month.__________________________
5. At 10 p. m. the party was in full swing._________________________________________________
6. He is in a habit to be rude with unknown people.________________________________________________
7. Did you call his attention to this fact.___________________________________________________
8. We have attached the copy of the telegram to the letter.__________________________________________________
9. We’ve subscribed to this magazine.______________________________________________
10. It is not clear to me why he behaved like that.___________________________________________________
11. This book is similar to that one I read last month._________________________________________________
12. To my disappointment he didn’t say a word about it.____________________________________________________
13. He has to deal with different sports.________________________________________________
14. She was pale with excitement.____________________________________________
15. The fire was put out with water.________________________________________________.

Ex. 3 Use the prefixes il-, im-, in-, un-, ir- and dis- to make new words. Translate the words.
comfort-_______________
polite-________________
realistic-________________
active-_________________
rational-________________
agree-_________________
literate-_________________
movable-_______________
memorial-_______________
legitimate-______________
legible-_________________
perfect-________________
plausible-______________
efficient-_______________
respectable-________________
trust-___________________
similar-________________
pleased-_______________
satisfy-_______________
conclusive-_______________
correct-_________________
decisive-_______________
dependant-_____________
definite-________________
drinkable-______________
doubt-________________
easy-________________
equal-_________________
economic-_______________
fair-________________
expected-________________
friendly-_________________
Now write 10 sentences using any of these words.

Ex4. Use your dictionary to understand the words
1. nervous/nervy
2. politics/policy
3. practice/practise
4. hard/hardly
5. soap/soup
6. turtle/tortoise
7. weather/whether
8. international/multinational
9. sensible/sensitive
10. home/house

Ex. 5 Rewrite the sentences from active into passive
1. They reconstructed the zoo last year.
2. My Mum sent for the doctore.
3. My little sister can’t read and I read her books every day.
4. Some of my friends invited him to the party.
5. My granny cooked a wonderful dish.


Категория: Блоги | Добавил: lv01032007
Просмотров: 243 | Загрузок: 9 | Рейтинг: 0.0/0

Понравился материал? Оставьте свой комментарий ;)
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Каталог

Я - Учитель!


Конкурсы
XIV Всероссийский творческий конкурс "Птицы большие и маленькие"
XIV Всероссийский творческий конкурс "Мастер на все руки"
XXI Всероссийском конкурсе профессионального мастерства "Педагог-профессионал: от идеи к практике"
VI Всероссийский творческий конкурс "Весна шагает по планете"
XI Всероссийский творческий конкурс "Космический калейдоскоп"
X Всероссийский творческий конкурс "Светлая Пасха"
XII Всероссийский творческий конкурс "Цветочная симфония"
XI Всероссийский творческий конкурс про животных "Дикие, домашние и очень-очень важные"


© 2012 - 2024 Международное сообщество педагогов "Я - Учитель!"

Я - Учитель!
------------------------------
О проекте
.............................................
Обратная связь
.............................................
Отзывы о сообществе
.............................................
Баннеры, награды
.............................................
Образовательные сайты
.............................................
Реклама на сайте



Яндекс.Метрика

Свидетельство о регистрации СМИ: Эл №ФС77-54568 от 21.06.2013г. выдано Федеральной службой по надзору в сфере связи, информационных технологий и массовых коммуникаций (РОСКОМНАДЗОР).
Соучредители: ИП Львова Е.С., Власова Н.В.
Главный редактор: Львова Елена Сергеевна
info@pochemu4ka.ru
Тел. 89277797310
Информация на сайте обновлена: 20.04.2024

Сайт для учителей, воспитателей и педагогических работников.

Все права на материалы сайта охраняются в соответствии с законодательством РФ, в том числе законом РФ «Об авторском праве и смежных правах». Любое использование материалов с сайта запрещено без письменного разрешения администрации сайта.


Опубликовать разработку
................................................
Получить свидетельство
................................................
Создать портфолио
................................................
Создать блог
................................................

Партнеры сообщества:
---------------------------------
Конкурсы Рунета
.................................................
Детский портал "ПочемуЧка"
.................................................
Конкурсы "Любознайка"
.................................................
Мастерилкино
.................................................
ПедБлог