| 
				
			 1.Основная частьТ: I’ll show you some pictures about countries and you should guess what country it is and people who live there
 (Учитель показывает видео и задает вопрос по каждому сюжету
 What country is it? What nationality lives in the country?)
 America (статуя Свободы) (American)
 Australia (кенгуру) (Australian)
 Brazilia (футбольный матч) Brazilian
 Russia (Красная площадь)Russian
 China (Китайская стена) Chinese
 T : Tourists visit different countries. What do they do there?
 (Подсказка с картинками и фразами, дети строят предложения)
 go to the museums
 go to the parks
 visit interesting places
 eat in the cafes
 go shopping
 (Когда последний ученик строит последнее предложение, учитель задает вопрос  What do they buy? (Дети отвечают)
 T: What is the topic of our lesson? (Дети пытаются догадаться и учитель подводит итог сам).
 Well, today  we are going to travel to the UK and buy souvenirs.
 Look at the screen. (Учитель рассказывает о Соединённом королевстве, из каких стран состоит)
 Работа в режиме Т-Cl (Учащиеся повторяют название стран)
 T: Different nationalities live in these countries. Let’s match a country and a nationality. (На доске учащиеся сопоставляют страну и национальность)
 England  -    Welsh
 Scotland  -    Irish
 Wales   -        Scottish
 Northern Ireland- English
 Работа в режиме  P,T-Cl
 
 2. T: What can we buy in all parts of the UK? (Слова на доске с транскрипцией)
 a shamrock
 a dragon
 a stuffed toy
 a double-decker bus
 a mug
 tartan cloth
 Union Jack
 Работа в режиме T-Cl
 T: Let’s read about souvenirs that you can buy in different parts of the UK.Open your books at page 41. (Учащиеся читают и выполняют задания).
 Well, where are these souvenirs from?(Учащиеся строят предложения по образцу)
 The…is from…  . (Пример: The scarf is from Scotland.)
 T:What can you buy in the UK? (Опрос-проверка по образцу I can buy….).
 T: There are other souvenirs you can buy in the UK. Let us see. Open your books at page 42 and look at the pictures.( Дети сначала повторяют за учителем слова, затем читают сами)Работа в режиме T-Cl, P1,P2….)
 T:Let’s imagine that we are in the shop and buy souvenirs for your parents and friends.Listen and repeat. Ex.1,p.42 (Сначала учащиеся повторяют за диктором., затем выбирают кто может говорить эти фразы)
 
 Работа над диалогом.
 T: Let’s read a dialogue at page 42 Ex.2.(учащиеся читают диалог с переводом).
 Imagine that you are in the shop  and buy something.(Учащиеся разыгрывают диалог сначала между собой, а затем у доски.)
 T:Thank you for your work. Well, imagine that you buy souvenirs in Russia for your friends.What souvenirs will you buy? (Дети отвечают)
 Your homework is to draw a picture of a Russian souvenir and describe it.
 
 The lesson is over. Goodbye.
 
 
 |