План-конспект урока по теме ‘School Rules’
Класс: 10 класс
Учитель: Федотова Евгения Владимировна
Место работы: МАОУ «Общеобразовательный лицей «АМТЭК»
УМК ‘New Millennium English’, авторы: Н.Н.Деревянко, С.В.Жаворонкова
Тема урока: ‘School Rules’
Тип урока: урок открытия нового знания
Цель урока: отработка навыков диалогической речи
Задачи урока:
Образовательная: пополнение лексического запаса по указанной теме
Воспитательная: воспитание уважительного отношения к школе и ее правилам и нормам
Развивающая: развитие навыков работы с текстом, навыков устной речи
Оборудование: компьютер, проектор
Ход урока
1. Организационный этап
Good morning, boys and girls. I’m glad to see you. Everybody is here, so let’s start our lesson.
2. Мотивационный момент
Our theme today is ‘School rules’. First of all let’s look at the pictures on the board and answer a few questions. They will help us to decide what we should do today.
So, who should follow school rules? What may these rules be connected with? (Смотрят на картинки на доске и отвечают на вопросы учителя)
As you see, we are going to talk about the rules connected with students’ appearance. So, what else are we going to do? (Отвечают на вопросы)
Right you are. We are going to work with new words, read short texts and do some task after them, discuss some questions connected with students’ appearance.
3. Актуализация знаний
What school rules connected with students’ appearance do you know? ( Называют правила, связанные с внешним видом учеников)
4. Первичное усвоение знаний
Thanks you for your examples. Now let’s look at the list of things on page 11 ex.1a. Open your dictionaries and be ready to write down new words. Let’s read them one by one and translate. (Читают словосочетания и слова, связанные с правилами внешнего вида в школе, по цепочке, переводят и записывают новые слова в словари)
Which of them are appropriate for school? Which are not? (Отвечают на вопросы)
5. Первичная проверка понимания
Now you are going to work in groups. Each group should read an entry from the internet forum about dress code for schools and find out who is the author of this entry: a student, a teacher or a parent. Look at ex. 2a page 12. Text 1 is for the first group, text 2 – for the second and text 3 – for the third one. Then you should read the entries once again and decide whether the statements in ex.2B p.12 are true or false. You have 5 minutes to do it. (По группам читают небольшие тексты с новой лексикой и определяют автора. Затем выполняют задание правда/ложь) Time is over. Let’s check up this task. Who is the author of the first text and why? (Отвечают на вопросы)
6. Первичное закрепление
Now please open your exercise books and do ex. 2c on page 12. You should find in the texts words and phrases in bold which are synonyms for these ones. You have 4 minutes. (Выполняют задание в тетрадях) Time is over, look at the board and compare you answers with correct ones. (Сравнивают свои ответы с образцом на доске)
7. Включение в систему знаний
Now let’s discuss some questions connected with school rules on page 12 ex. 2d. Do it in pairs. Begin please. (В парах обсуждают вопросы по очереди)
8. Информация о домашнем задании
Now please write down your homework for the next lesson:
1. learn by heart words from ex. 1a p.11
2. make a dialog on one of the questions from ex. 2d p.12
9. I have some questions for you. What can you do now? What was interesting/ easy/ difficult for you? (Отвечают на вопросы учителя: что они теперь умею делать, что было интересно/легко/сложно). If you don’t have any questions you may be free, good bye.
|